Kind in Christus Kerk

In onze kerk is de werkgroep Kick (Kind in Christus Kerk) actief. Is dat niet kicken? Kick wil de betrokkenheid van de kinderen bij de eredienst en in de gemeente vergroten zodat ook zij zich aangesproken voelen door de blijde boodschap van Jezus. Door middel van de bijbelklas wil Kick namens de kerk de kinderen vertrouwd maken met het christelijk geloof en de kerk. Kick verzorgt een aantal zaken rondom kind en eredienst:

• Kindermoment: Bijna iedere zondagmorgen is er een speciaal moment voor de kinderen waarin op hun niveau wordt uitgelegd waar de dienst/preek over gaat.
  • Kick-kar: In de hal van de kerk staat een vrolijk gekleurde kar waarop kleurplaten met een bijbels thema liggen. In de kar zitten ook potloden, leesboekjes etc. Als er een werkblad is gemaakt dan ligt dit ook op de kar en/of het wordt uitgedeeld.